IMG_20190915_100932

Spårare (2-3 klass)

I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är går i tvåan, och var beredd på äventyr redan från första dagen

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.
Spåraren har fått upp spåret på något nytt och vågar sig utanför sin hemmiljö med stort mod och upptäckarglädje.
Ordet Spårare visar på viljan att upptäcka spåret och finna äventyret.

Spårarna är hösten 2023 samlade i en grupp Bergatrollen, som har avdelningsmöten på tisdagar kl. 18:00 – 19:30.

Detta är gruppen för de yngsta scouterna som är de som går i årskurs 2 och 3.
Vi träffas normalt en gång per vecka, och har en övernattning per termin, samt någon helgaktivitet per termin.
Vi lär oss bl.a. om friluftsliv på ett lekfullt sätt.

Information om terminsprogram mm hittas via menyn till uppe till höger (obs: ’+’ tecknet).
Ledarna kan nås via mail: spararledare@bergascout.se
Om ni vill anmäla barn till scouterna så hittas anmälningsformulär via https://berga.scout.se/bli-scout/.

Ledare är:
Sofie Hedman, KG Sterneberg, Gustaf Dohlmar, Sanna Lindblom, Åsa Boberg och Bosse Davidsson

Ledare på avdelningen Spårare