Dags för hajk!

Uppdatering 16/3: På planeringsmötet i dag bestämde vi att hajken kommer bli en dag-hajk utan övernattning. Hajken blir lördag 28/3 10:00-18:00

Förra gången var det tema Wild Scouts. Nu siktar vi på en magisk hajk! Vi har tillgång till scoutstuga med toalett men försöker vara ute så mycket som möjligt!

Självklart är du som förälder/vuxen också välkommen med på hela eller delar av hajken! En del scouter vill ha med en förälder som trygghet, medan andra scouter behöver en medföljande förälder för att klara av att genomföra hajken på ett bra sätt. Det är mycket värdefullt och trevligt med extra vuxenresurser som kan hjälpa till där det behövs, t ex med matlagning och genomförande av planerade aktiviteter.

Angående Covid19

Scouterna har gått ut med centrala rekommendationer där större träffar ställs in, men där våra mindre möten och hajker kan fortgå. Vi planerar mot att hajen kan genomföras men om läget förändras kommer vi att ställa in. Om skolorna stängs kommer vi ställa in hajken. För att vi ska kunna planera behöver vi ändå veta om ert barn kommer att vara med om de nationella rekommendationerna inte förändras. Om riktlinjerna ändras men uteaktiviteter kan genomföras finns en möjlighet att köra en dag-hajk. Dvs vi är ute på dagen, men sover inte över. Mer information kommer vartefter läget förändras både med mail och på hemsidan https://berga.scout.se/spararhajk/

Betala inte än, utan vänta till vi skickar ut en uppmaning om att betala. Detta för att slippa administrera en massa återbetalningar om vi behöver ställa in.

OBS! Ta inte med eget godis/snacks eller telefoner/annan elektronisk utrustning!

NÄR: Lör 28/3 – lör 28/3. Samling på Lillgårdsskolans parkering kl. 10.00. Hämtning vid scoutstugan vid Muggebo lördag kl. 18.00. Bra om några föräldrar kan komma i god tid och hjälpa till med den sista städningen.

Vägbeskrivning till Muggebo

KOSTNAD: 100 kr/scout för hela hajken, 75 kr/vuxen.

UTRUSTNING: Kläder för att vara utomhus hela dagen, matgrejor (kåsa/tallrik/bestick/diskhandduk), Packningslista hittar du i separat fil. Hoppa över saker för att sova! Vi ledare kan hjälpa till med utrustning om något saknas!

ANMÄLAN: Anmäl via följande länk senast den 22 mars.

BETALNING: Helst via Swish till: 073-418 25 67 (ange HAJK + barnets namn) eller kontant till ledare i namngivet kuvert. OBS Inte än! Vänta på uppmaning!

Kontakta någon av oss ledare om du vill ha mer information eller behöver diskutera något:

Anders Olsson:

anders.erik.olsson@gmail.com