IMG_3157_stitch

Medlemsansökan Berga scoutkår

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska för att kunna skicka in ansökan, men vi behöver också kontaktuppgifter i form av namn, e-post och telefon till minst en anhörig. Ansökan fungerar även som kölapp om det blir kö till någon av kårens avdelningar.

I samband med att scouten börjar i sin scoutgrupp vill vi att ni som föräldrar meddelar avdelningsledarna om er scout kan simma minst 200 meter, har någon allergi eller har någon sjukdom eller tar någon medicin som vi behöver känna till. Detta för att göra scoutverksamheten så säker som möjligt för alla scouter.

OBS! Som föräldrar ansvarar ni själva för att meddela kåren när ert barn har slutat.

Föräldramedverkan!

Eftersom kårens verksamhet helt bygger på frivilliga insatser är det nödvändigt med hjälp från alla scoutföräldrar. All hjälp, liten som stor, tas tacksamt emot!

I medlemsansökan nedan vill vi att du i fältet ”noteringar” fyller i om du kan tänka dig att hjälpa till med att t.ex. vara ledare/hjälpledare, hjälpa till på avdelningsmöten eller läger och hajker, sitta i styrelsen eller hjälpa till med kårens administration eller stugvård.

Ledarna kommer också be alla föräldrar om hjälp med t.ex. städning och stugvård någon gång per termin.

Personuppgiftshantering

Personuppgifterna i formuläret samlas i scouternas centrala medlemsregister och används för att hantera fakturor, skicka information och medlemstidning.

I samband med att scouten börjar i sin avdelning kommer avdelningsledarna be om information om simkunnighet och ev. allergier och medicineringar för att göra scoutverksamheten så säker som möjligt för alla scouter. Den informationen kommer endast att lagras av avdelningsledarna. Avdelningsledarna kommer även att ha tillgång till scouternas kontaktuppgifter för att kunna kontakta er föräldrar om något skulle hända under en scoutkväll eller en hajk.

Observera också att den mejladress du anger som ”primär” kommer fungera som användarID i medlemsregistret Scoutnet.
Genom att skaffa inloggning till Scoutnet kan du via hemsidan https://www.scoutnet.se själv justera adress- och kontaktuppgifter.